راهنمای خرید

لیست جهیزیه داماد

لیست جهیزیه داماد در تهران، مشهد تبریز و اصفهان | لیست جهاز داماد

جهیزیه داماد شامل چیست؟ لیست جهیزیه برای داماد، در حال حاضر متناسب با شرایط اقتصادی که وجود دارد فراهم کردن برخی از امکانات برای شروع زندگی بدون استفاده از کمک خانواده سخت و دشوار است. می دانید که هر منطقه و هر کشوری برای عروسی رسومات گوناگونی دارند که دارای شرایط و قوانینی هستند که باید افراد به آن عمل کنند. در بسیاری از کشور ها آسیایی تهیه جهیزیه بر عهده خانواده عروس امری عامیانه است اما در عین حال برخی از لوازم ضروری (لوازم جهیزیه داماد) نیز هستند که برعهده خانواده داماد است و باید برای خرید آن اقدام کنند.  معمولا طبق رسومات وظایف داماد در خواستگاری بیان می شود با این شرح که چند نوع کالای بزرگ جهیزیه جهت کمک به خانواده همسر، داماد باید تهیه کند.

اگر بخواهیم کاملا از دید منطقی به این موضوع نگاه کنیم باید گفت هر دو طرفین برای برقراری آسایش و زندگی مشترکشان باید به یکدیگر کمک کنند تا بتوانند در کنار یکدیگر زندگی مشترکشان را آغاز کنند. با ما همراه باشید قصد داریم شما  بنابر توضیحات بخش بالا شما را با لیست جهیزیه داماد و عروس (وسایل جهیزیه داماد) آشنا کنیم.

لیست جهیزیه داماد

جهیزیه داماد چیست؟ لیست جهیزیه داماد نی نی سایت، اگر قصد خرید جهیزیه داماد (لیست جهیزیه پسر) را دارید با ما همراه باشید در ادامه به معرفی لیست کامل جهیزیه داماد (لیست سیاهه جهیزیه داماد)می پردازیم البته باید در هنگام خرید جهیزیه داماد (جهیزیه شیک) به نکاتی توجه داشته باشید برخی از این نکات در ادامه پست ذکر شده است. در حالت کلی  خرید جهیزیه داماد متناسب با موارد ذکر شده در مراسم خواستگاری و رسومات هر قوم و خانواده صورت می گیرد که در این پست به معرفی لیست جهیزیه داماد (لیست اقلام جهیزیه داماد) در شهر های مختلف نیز می پردازیم.

لیست جهیزیه کامل عروس 1401

جهیزیه عروس ایرانی (لیست جهیزیه عروس برای داماد) اغلب بانوان که به تازگی نامزد می کنند برای شروع زندگی در جستجوی خرید و تکمیل جهیزیه خود هستند اما به علت فراوانی لوازم و جهیزیه دچار سردرگمی می شوند. بنابراین در این بخش برای راحتی و افزایش سرعت همچنین عدم  اتلاف وقت شما لیست جهیزیه کامل عروس 1401 را آماده کرده ایم و شما می توانید در بخش زیر pdf لیست جهیزیه کامل عروس 1401 را مشاهده و دانلود نمایید.

پیشنهاد برای مطالعه »» سرویس پلاستیک عروس

 

لیست کامل جهیزیه داماد 1401

لیست جهیزیه داماد ۱۴۰2

لیست لوازم جهیزیه داماد (جهیزیه لاکچری) در واقع می دانید که خرید جهزیه از رسوماتی می باشد که از قدیم  انجام شده است. بنابراین لیست جهیزیه کامل داماد 1400 و لیست جهیزیه داماد ۱۴۰۱ حتی سال های آینده متفاوت نمی باشد و تنها طبق توافقات لیست خریداری می شود. لیست کامل جهیزیه داماد متناسب بر رسوم و رسومات هر منطقه ای مختلف می باشد اما این نکته در اکثر مناطق وجود دارد که جهیزیه داماد سبک تر از جهیزیه عروس می باشد چرا که در لیست جهیزیه کامل داماد وسایل خرده ریز و جزئی وجود ندارد. معمولا چند نوع از کالاهای بزرگ توسط خانواده داماد تهیه می شود که این کالا ها به صورت توافقی بین دو خانواده در مراسم خواستگاری تعیین می شوند. البته امروزه این نکته نیز وجود دارد که جوانان با هم به صورت مشترک کالا ها را خریداری می کنند. برخی از وسایلی که داماد موظف است تهیه کند، شامل: فرش، لوازم صوتی و تصویری، سرویس رختخواب، میز تلویزیون و …….می باشد که در بخش زیر به صورت یک جدول اقلام جهیزیه داماد را برای شما قرار داده ایم.

قیمت جهیزیه کامل داماد چقدر است؟ با توجه به نوسانات حاکمه بر بازار نمی توان به طور قطعی قیمتی را اعلام کرد اما شما می توانید برای استعلام قیمت با شماره های موجود در فروشگاه مدنظرتان تماس حاصل نمایید.

متن لیست جهیزیه داماد

1لوازم صوتی و تصویریشامل خرید تلویزیون ، میز تلویزیون ، سینمای خانگی ، دستگاه dvd و … 
2فرشاگر در یک خانه 4 تخته فرش لازم باشد 2 تخته بر عهده عروس و 2 تخته بر عهده داماد 
3لوسترلوستر سالن پذیرایی ، اتاق ها و آشپزخانه در صورت نیاز بر عهده داماد است .
4سرویس رختخوابسرویس رختخواب شامل: تشک و سرویس رختخواب روی تخت عروس و داماد 
5لوازم برقی بزرگدر بعضی از موارد چند تکه لوازم برقی بزرگ مانند یخچال فریزر ، لباسشویی ، ظرفشویی ، تلویزیون بر عهده داماد می باشد.
6سرویس چوبدر بعضی خانواده ها نیز به جای خرید چند تکه لوازم برقی بزرگ، داماد سرویس مبل ، نهارخوری و بوفه و همچنین سرویس چوب اتاق خواب را خریداری می کند .  

 

برای آشنایی و مشاهده لیست اقلام سرویس پلاستیک لیمون به  صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

 لیست جهاز داماد در کشور های مختلف

لیست جهیزیه ی داماد، اگر بخواهیم به سنت و قدمت جهیزیه نگاهی بندازیم باید گفت که جهیزیه سنتی است که از گذشته در کشور های آفریقایی وجود داشته و قدمت طولانی دارد. در بخش زیر برای آشنایی شما با رسومات جهیزیه سایر کشور ها، به برخی از رسومات جهزیه اشاره کرده ایم.

1 – برای مثال کشور های اروپایی و آمریکا برای خرید جهیزیه معیاری دارند که این معیار بر اساس شرایط اجتماعی و موقعیت فرد می باشد که متناسب با این معیار اقدام به خرید جهیزیه می کنند. در واقع این گونه رسم ها، رسم های غلط و اشتباهی هستند چرا که موجب می شوند تا افرادی که از لحاظ مالی موقعیت پایین تری به نسبت افراد توانمند دارند، نتوانند با این خانواده ها وصلت کنند همین امر باعث شده تا در حال حاضر این رسومات کمرنگ شوند.

2 – شرایط جهیزیه در کشور هند گونه ای است که تمامی جهاز بر عهده خانواده عروس است حتی علاوه بر این رسوم دیگر آنان تامین کردن نیاز مالی زوجین تا آخر عمر بر عهده خانواده عروس می باشد.

3 – در بعضی از کشور های عرب زبان نیز خانواده داماد علاوه بر تهیه جهیزیه به صورت تمام و کمال، خرج و مخارج عروسی را نیز برعهده دارند که در این حالت امکان دارد خانواده داماد دچار معضلات اقتصادی شدیدی باشند و نتوانند از عهده برگزاری مراسم و تهیه جهزیه بربیایند.

به طور کلی باید بدانید خرید جهیزیه یک رسمی از گذشته است و به این معنی نیست که تمام مردم موظف هستند که از آن پیروی و به آن عمل کنند برای مثال در کشور های اروپایی و آمریکایی کمتر افرادی به این رسومات اعتقاد دارند معمولا رسومات خرید جهیزیه اکثر موارد در کشور های آسیایی دیده می شود.

کریمی پلاستیک یکی از بهترین و معتبر ترین فروشگاه های لوازم پلاستیک برای خانه و آشپزخانه می باشد. برای مشاهده و خرید لوازم پلاستیکی از فروشگاه پلاستیک فروشی آنلاین به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

 

نکات مهم در هنگام خرید جهیزیه داماد

نکات مهم در لیست خرید جهیزیه داماد

لازم است در زمان خرید چک لیست جهیزیه داماد به یک سری از نکات توجه داشته باشید تا بتوانید در مناسب ترین شرایط باکیفیت ترین کالا ها را برای جهاز خود تهیه نمایید. البته توجه داشته باشید انتخاب یک کالای با کیفیت با طول عمر بالا را نیز از معیار های خود برای خرید جهیزیه قرار دهید. برخی از نکات مهم برای خرید جهیزیه به شرح زیر می باشد:

  1. آماده کردن لیست  خرید و اولویت بندی آنها
  2. قبل از خرید بایکدیگر حتما مشورت کنید.
  3. زمان مناسبی را انتخاب نمایید.
  4. برای خرید جهیزیه حتما منزل عروس و داماد را در نظر داشته باشید.
  5. عدم توجه به نظرات افراد غریبه و چشم  و هم چشمی.

لیست جهیزیه داماد در مشهد

رسم جهیزیه در مشهد، لیست جهیزیه داماد در شهر مشهد (لیست تحویل جهیزیه به داماد) شامل چه مواردی می باشد؟ همانطور که در ابتدای پست ذکر شد موارد و اقلام جهیزیه داماد در هر شهر و هر قومیت و خانواده ای متفاوت می باشد. بنابراین باید متناسب با رسومات و فرهنگ خانواده اقدام  به  آماده کردن لیست جهیزیه نمایید. عده زیادی از افراد به دنبال لیست جهیزیه داماد در مشهد هستند، باید گفت بخش گسترده ای از جهاز به عهده داماد می باشد علاوه بر آن مخارج مراسم عروسی کاملا بر عهده داماد می باشد. برخی از لیست جهیزیه داماد در مشهد به شرح زیر می باشد:

لیست خرید جهیزیه داماد در مشهد

  1. لوازم صوتی و تصویری
  2. سرویس چوب سالن پذیرایی و حال
  3. فرش
  4. لوستر
  5. سرویس چوبی اتاق خواب
  6. تلفن

لیست جهیزیه داماد در تبریز

لیست جهیزیه داماد در شهر تبریز شامل چه اقلامی می باشد؟ لازم است بدانید لیست جهیزیه داماد در ابتدا بین دوطرفین توافقاتی صورت می گرد و متناسب با آن طی توافق انجام شده چند تیکه از وسایل بر عهده داماد می باشد. برخی از لیست جهزیه داماد در تبریز به شرح زیر می باشد:

  1. تلویزیون
  2. فرش
  3. لوستر
  4. بوفه
  5. کمد لباس

نکته: این اقلام متناسب با توافق خانواده ها متغییر می باشد اما تعداد آن معمولا 5 عدد می باشد.

همچنین بخوانید »» سرویس جهیزیه

لیست جهیزیه داماد در اصفهان

لیست جهیزیه داماد در اصفهان شامل چه مواردی می باشد، آیا لیست خرید جهیزیه داماد در اصفهان با سایر شهر های ایران متفاوت است؟ لازم به ذکر است در شهر صفهان نیز لیست جهزیه داماد متناسب با توافقات انجام شده در روز خواستگاری از سوی دو خانواده می باشد اما به طور کلی تمام تدارکات عروسی و لیست جهیزیه عروس و لیست جهیزیه داماد در اصفهان برابر و یکسان می باشد. یعنی تمام موارد و اقلام جهیزیه در شهر اصفهان کاملا برابر برای هر دو طرف بوده که متناسب با توافقات دو خانواده صورت می گیرد.

جهیزیه داماد در تهران

لیست جهیزیه داماد در تهران (لیست خرید جهیزیه عروس و داماد) شامل چه اقلامی می باشد؟ خب می دانید هر خانواده ای دارای رسومات و فرهنگ های مختلفی هستند بنابراین باید  این  را  نیز در نظر داشته باشید افراد و قومیت های گوناگونی ساکن شهر تهران هستند.  در این صورت نمی توان یک قانون کلی و شرایط کلی برای تمام افراد ساکن تهران در خصوص خرید جهیزیه داماد وضع کرد. در حالت کلی  هر  دو خانواده می توانند متناسب با رسومات و قومیت خود برای تهیه جهیزیه  تصمیم گیری کنند. البته اگر بخواهیم در حالت کلی لیست جهیزیه داماد در تهران را معرفی کنیم، می توانید از موارد ذکر شده در بخش زیر استفاده نمایید.

لیست جهیزیه داماد در تهران

  1. میز تلویزیون
  2. یک تخته فرش
  3. لوستر
  4. لوازم صوتی و تصویری
  5. یک دست رخت خواب کامل ( سرویس رختخواب)

همچنین بخوانید »» سرویس جهیزیه بازن

لیست جهیزیه داماد در یزد

رسم و رسومات در هر شهری متفاوت می باشد. در این قسمت قصد داریم شما را با لیست جهیزیه داماد در یزد آشنا کنیم. برخی از جهیزیه داماد در یزد به شرح زیر می باشد:

  1. یخچال
  2. تلویزیون
  3. ماشین لباسشویی ( وسایل برقی )
  4. فرش

لیست جهیزیه داماد در بیرجند

با توجه به اینکه هر شهری رسوم متفاوت خود را دارد باید بگوییم لیست جهیزیه داماد در بیرجند به نسبت سبک تر می باشد و بیشتر جهیزیه برعهده عروس و خانواده عروس می باشد. البته باز هم این شرایط به توافقات دو خانواده نیز بستگی دارد.

لیست جهیزیه داماد در کرمان

همانطور که در بخش بالا ذکر شد کشور های مختلف از لحاظ تهیه جهیزیه رسوماتی دارند البته کشور های آسیایی نسبت به کشور های اروپایی و آمریکایی به این رسومات پایبند تر هستند، باید بدانید که لیست جهیزیه داماد در کرمان نیز مانند شهر های دیگه مطابق با توافق طرفین می باشد.

برای آشنایی با ست ابزار آشپزخانه به صفحه ست ابزار آشپزخانه شامل چیست، مراجعه نمایید.

البته به غیر از موارد ذکر شده عده زیادی از کاربران در جستجوی لیست جهیزیه داماد در شهر های گوناگون نیز هستند که لازم است بدانید لیست جهیزیه داماد در حالت های کلی مانند شهر های ذکر شده می باشد یا جهیزیه توسط هر دو  خانواده برابر می باشد.

برخی از شهر های ذکر نشده در لیست به شرح زیر می باشند:

  • لیست جهیزیه داماد در شیراز
  • لیست جهیزیه داماد در خوزستان
  • لیست جهیزیه داماد در گرگان
  • لیست جهیزیه داماد در لرستان
  • لیست جهیزیه داماد در مازندران
  •  لیست جهیزیه داماد در اردبیل
  • لیست جهیزیه داماد در اراک
  • لیست جهیزیه داماد در ارومیه
  •  لیست جهیزیه داماد در سمنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *