مطالب خواندنی

تمیز کردن ظروف پلاستیکی

نحوه تمیز کردن ظروف پلاستیکی | جرم گیری ظروف پلاستیکی

جرم گیری ظروف پلاستیکی

اکثر لوازم و وسایل خانگی که از پلاستیک سفید تولید می شوند بعد از مدتی دچار تغییر رنگ و زردی می شوند. البته توجه داشته باشید در بعضی مواقع زرد شدن ظروف پلاستیکی به علت قرار گرفتن در معرض نور آفتاب نیز می باشد اما گاهی نیز کثیفی،کهنه بودن ظروف و کنار وسایل گرما زا بودن نیز می تواند موجب زرد شدن ظروف شود. در اکثر مواقع زرد شدن نشانه تغییرات شیمیایی ایجاد شده در درون پلاستیک می باشد که در این صورت پلاستیک به حالت اولیه بر نمی گردد.  با این  حال می توان  از زرد شدن و جرم گرفتن  پلاستیک جلوگیری کرد. راه های زیادی برای از بین بردن جرم روی پلاستیک و جرم گیری وسایل پلاستیکی در نهایت تمیز کردن ظروف پلاستیکی وجود دارد که در ادامه پست به برسی آنها می پردازیم.

پیشنهاد برای مطالعه »» جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پلاستیک توصیه  می کنیم مقاله پلاستیک چیست را مطالعه نمایید.

جرم گیر ظروف پلاستیکی

بهترین جرم گیر ظروف پلاستیکی (بهترین تمیز کننده پلاستیک) کدام است؟ برای از بین بردن جرم ظروف پلاستیکی راه های زیادی وجود دارد که در ادامه مراحل جرم گیری و تمیز کردن ظورف پلاستیکی را مورد بررسی قرار داده ایم. برای جرم گیری ظروف پلاستیکی می توان  از اسکاچ نایلونی، صابون، آب، مایع سفید کننده همانند وایتکس، آب اکسیژنه و …… استفاده کرد.

پیشنهاد برای مشاهده »» بهترین فروشگاه پلاستیک فروشی

چگونه جرم ظروف پلاستیکی را تمیز کنیم

برای از بین بردن زردی پلاستیک سفید باید چه کرد؟ چگونه جرم ظروف پلاستیکی را تمیز کنیم؟ برای تمیز کردن ظروف پلاستیکی می توانید مطابق به مراحل ذکر شده در بخش زیر عمل کنید.

مراحل برق انداختن ظروف پلاستیکی

مراحل برق انداختن ظروف پلاستیکی به شرح زیر می باشد:

1- در مرحله اول باید اقدام به خیس کردن ظروف پلاستیک در درون ظرف آب گرم و صابون به مدت 10 دقیقه نمایید.

2- شستشوی محکم پلاستیک با استفاده از اسکاچ نایلونی

3- شستشوی پلاستیک با استفاده از آب سرد برای از بین بردن سیاهی

4- استفاده از آب اکسیژنه برای پلاستیک و شستشوی آنها با استفاده از اسکاچ، در خصوص آب اکسیژنه لازم  است بدانید به سفید شدن بخش های زرد کمک می کند. بنابراین لازم است پلاستیک را به مدت 2 ساعت درون آب اکسیژنه قرار دهید.

5- مخلوط 4 قاشق غذا خوری مایع سفید کننده همراه با 4 پیمانه آب گرم. پلاستیک ها را درون ظرفی حاوی ترکیب ذکر شده به مدت زمان نیم ساعت قرار دهید و سپس با آب سرد آن ها را بشویید.

6- بعد از شستشو اجازه دهید تا پلاستیک در هوای آزاد کاملا خشک شود. اگر مجددا کمی زردی مشاهده کردید می توانید مجددا این  مراحل را  تکرار نمایید.

همچنین شما  می توانید از مخلوط یک فنجان جوش شیرین با مقداری آب یک خمیر درست کنید سپس با استفاده از یک  اسفنج خمیر را بر روی بخش های مورد نظر به آرامی بکشید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. لازم  است بدانید جوش شیرین یک سفید کننده کاملا طبیعی می باشد اما اگر به مخلوط سفید کننده قوی تری نیاز دارید می توانید به جای استفاده از آب از سرکه استفاده کنید.

پیشنهاد برای مشاهده »» محصولات هوم کت 

از بین بردن لکه آب روی ظروف پلاستیکی

بهترین راه برای از بین بردن این نوع لکه ها ترکیب سرکه سفید با آب به طور برابر می باشد. شما می توانید این مخلوط را درون ظرف دارای لک بریزید و به مدت 30 دقیقه یا 1 شبانه روز (مناسب با شدت لکه) صبر کنید و اجازه دهید تا لکه ها به صورت کامل محو شوند.

از بین بردن لکه استون روی پلاستیک

برای از بین بردن لکه استون روی پلاستیک چه باید کرد؟ از بین بردن لکه استون روی پلاستیک می توانید از مخلوط اکسیدان مو با آب استفاده نمایید و این مخلوط را بر روی بخش مورد نظر بکشید. البته توجه داشته باشید برای انجام این کار لازم است حتما از دستکش استفاده نمایید تا به پوست شما آسیبی وارد نشود. بعد از قرار دادن ظرف پلاستیکی در این محلول باید روی ظرف را با استفاده از پلاستیک یا سلفون کاملا بکشید.

پیشنهاد برای مشاهده »»

از بین بردن لکه الکل روی پلاستیک

برای از بین بردن لکه الکل روی پلاستیک باید چه کرد؟ اگر قصد از بین بردن لکه الکل روی پلاستیک را دارید  می توانید از مراحل ذکر شده در بخش بالا  استفاده نمایید.

چگونه سطح پلاستیک را براق کنیم

چگونه می توان سطح پلاستیک را براق کرد؟ برای براق کردن ظروف پلاستیکی می توانید کمی خمیر دندان را بر روی پارچ نرم بریزید یا می توانید پارچه را درون ترکیب جوش شیرین و  آب خیس کنید سپس پارچه را به صورت دورانی بر روی پلاستیک بمالید در نهایت می توانید پلاستیک خود را بشویید و  با استفاده از پارچه نرم آن را کاملا خشک کنید. توجه داشته باشید اگر پلاستیک هنوز براق نشده است باید از مخلوط اچینگ استفاده کنید.

چگونه پلاستیک را پولیش کنیم

چگونه پلاستیک را پولیش کنیم؟ در بخش بالا با مراحل جرم گیر سطوح پلاستیکی آشنا شدید شما می توانید از مراحل ذکر شده برای پولیش پلاستیک نیز استفاده نمایید.

چگونه پلاستیک مشکی را براق کنیم

چگونه پلاستیک مشکی را براق کنیم؟ برای براق کردن پلاستیک مشکی می توانید مانند مراحل براق کردن پلاستیک ذکر شده در بخش بالا عمل کنید.

چگونه طلق پلاستیکی را تمیز کنیم

اسپری سفید کننده پلاستیک، برای تمیز کردن طلق پلاستیکی می توانید می توانید از آب گرم سرکه سفید استفاده نمایید. به این صورت که محلول را درون یک اسپری، آب گرم و سرکه سفید بریزید و  آنگاه محلول را بر وری طلق اسپری کنید. توجه داشته باشید استفاده از این شیوه علاوه برتمیزی موجب براق شدن طلق پلاستیکی نیز می شود.

دقت داشته باشید  قبل از اقدام به هر کاری با استفاده از یک اسفنج تمیز و حوله کاغذی از پایین تا بالای طلق را  با حرکات دورانی تمیز کنید. همچنین برای تمیز کردن طلق پلاستیکی از هر نوع گرد و غبار از یک پارچه مرطوبو نرم  استفاده نمایید.

استفاده از هر نوع مایع پاک کننده که دارای آمونیاک یا  الکل و یا هر ماده ساینده دیگری باشد، ممنوع می باشد. چرا که الکل موجب به وجود آمدن ترک در طلق می شود. همچنین امونیاک نیز می تواند موجب کدر شدن و مه آلودی طلق پلاستیکی شود.

پیشنهاد برای مشاهده »» محصولات کارن پلاستیک

از بین بردن لکه چربی از روی پلاستیک

برای از بین بردن لکه چربی روی پلاستیک چه کنیم؟ برای از بین بردن لکه چربی می توانید از ترکیب آبلیمو و جوش شیرین استفاده نمایید. تنها کافیست مقداری از ترکیب را بر روی لکه ها بمالید و نیم ساعت صبر کنید سپس ترکیب را با آب بشویید. در نهایت می توانید ظرف را در مقابل آفتاب قرار دهید تا کاملا سفید شود.

از بین بردن جرم دمپایی پلاستیکی

شما  می توانید از مراحل ذکر شده در بخش بالا برای ضدعفونی ظروف پلاستیکی و از بین  بردن جرم دمپایی پلاستیک نیز استفاده نمایید.

پیشنهاد برای مشاهده »» بهترین سرویس پلاستیک عروس با مناسب ترین قیمت

ژل سفید کننده پلاستیک

ژل سفید کننده پلاستیک کدام است ؟ پلاست کلیر یکی از بهترین ماده های سفید کننده برای پلاستیک های زرد شده می باشد. همانطور که در ابتدای پست ذکر شد می دانید که پلاستیک با گذشت زمان به دلیل عوامل مختلفی تغییر رنگ داده و زرد می شود، شما می توانید برای از بین بردن این زردی ها از این ژل استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *