پلاستیک

تجزیه ظروف پلاستیکی چند سال طول میکشد

تجزیه پلاستیک چند سال طول میکشد

پلاستیک جنسی است که از آن کالا هایی با کاربرد های بسیار مختلف و متنوع ساخته می شود، پلاستیک ممکن است سخت یا نرم و یا شفاف، کدر یا مات باشد.

تجزیه پلاستیک چند سال طول میکشد؟هزاران نوع از پلاستیک در دنیا وجود دارد که از آن ها برای کاربرد های مختلف استفاده می شود. از ساخت اسباب بازی و دمپایی گرفته تا تولید محصولات مرتبط با علم پزشکی. ماده خامی که پلاستیک از آن ساخته می شود در واقع همان نفت و گاز است. ترکیب سوخت های نفت و گاز با اکسیژن و یا در برخی موارد گاز کلر، می تواند انواع پلاستیک را تشکیل دهد. ریشه کلمه پلاستیک از کشور یونان می آید. Plastikos به معنی انعطاف پذیر است که به علت مقاومت زیادی که پلاستیک دارد و وزن پایین آن به پلاستیک نسبت داده شده است.

مشکلی که پلاستیک دارد، عدم تجزیه بیولوژیکی و شیمیایی ان است که باعث مضر بودن آن برای طبیعت می شود.

تجزیه پلاستیک

اخیرا برای تجزیه پلاستیک راهکار هایی ارائه شده است تولید پلاستیک های تجزیه پذیر میباشد.

این پلاستیک ها توسط بعضی از صنایع مورد بازرسی و تست قرار گرفته و حالا در حال آزمایش طی زمان های بلند مدت میباشند علاوه بر این باید بدانید که پلاستیک های تجزیه پذیر به غیر از بسته بندی مواد غذایی برای دیگر مصارف نیز مناسب میباشند و این نوع پلاستیک به راحتی و بدون دخالت انسان بازیافت خواهد شد

تجزیه ظروف پلاستیکی مدت زمان زیادی طول میکشد در بخش های پایین توضیح دادیم که پلاستیک بعد از چند سال تجزیه می شود

مدت زمان تجزیه ظروف پلاستیکی به دلیل تجزیه ناپذیر بودن پلاستیک پروسه زیادی را در پی دارد

سوالات مشابهی که اکثر افراد به دنبال جواب آن هستند و در گوگل سرچ میکنند را در این قسمت شرح میدهیم که مربوط به تجزیه پلاستی میباشد در ادامه به طور خلاصه آن را توضیح داده ایم برای مثال:تجزیه پلاستیک چقدر طول میکشد ،تجزیه ظروف پلاستیکی چند سال طول می کشد
چه مدت طول میکشد تا پلاستیک جذب طبیعت شود ،پلاستیک چند سال طول میکشد تا تجزیه شود، تجزیه ظروف پلاستیکی چقدر طول میکشه
چند سال طول میکشد تا پلاستیک تجزیه شود،پلاستیک چقدر طول می کشد تا تجزیه شود، چند سال طول می کشد تا پلاستیک تجزیه شود
چند سال طول میکشد پلاستیک تجزیه شودچند سال طول میکشد تا پلاستیک در طبیعت تجزیه شود ،ظروف پلاستیکی چند سال تجزیه می شوند
ظروف پلاستیکی چند سال طول میکشد تا تجزیه شوند همانطور که میدانید پلاستیک یک ماده تجزیه ناپذیر میباشد .

تجزیه ظروف پلاستیکی در زمین چند سال طول می کشد

ظروف یک بار مصرف می توانند از مواد مختلفی از جمله کاغذ، مقوا، پلاستیک و … تشکیل شوند. متاسفانه در سال های اخیر مصرف ظروف پلاستیکی در دنیا و در کشور ما بسیار زیاد شده است و تولید آن ها بیش تر از هر زمان دیگری در تاریخ است. این موضوع باعث شده است که انباشته شدن این کالا ها در طبیعت نیز بیش تر از هر زمان دیگری باشد و باعث می شود که طبیعت بیش از هر زمان دیگری در خطر باشد.

این زباله ها می توانند نزدیک به هزار سال در طبیعت باقی بمانند و محیط زیست را تخریب کند. همان طور که گفته شد به طور کلی از بین ۲۵۰ الی ۵۰۰ سال طول می کشد که پلاستیک در طبیعت تجزیه شوند و این موضوع درباره ظروف پلاستیکی نیز صدق می کند.

کشور ایران جزو ۵ کشور اولی است که سرانه مصرف پلاستیک در آن ها بسیار بالاست. ما به کمک بازیافت پلاستیک ها می توانیم از اسیب به طبیعت جلوگیری کنیم.

 طول عمر پلاستیک در طبیعت

طول عمر پلاستیک در طبیعت

طول عمر پلاستیک در طبیعت

چرا پلاستیک در طبیعت تجزیه نمی شود؟ پلاستیک ها جزء دیر تجزیه پذیر ترین مواد هستند که در طبیعت سال های سال بدون آسیب باقی می مانند.

پلاستیک چند سال در طبیعت می ماند؟ در واقع میتوان گفت  از ۲۵۰ الی ۵۰۰ سال  مدت زمان تجزیه پلاستیک در طبیعت می باشد . این مواد که با عنوان های زباله های تجزیه ناپذیر وجود دارند، در قسمت های مختلف طبیعت از قله کوه ها تا اعماق دریا ها یافت می شوند و باعث اسیب به محیط زیست ما و طبیعت می گردند.

وجود برخی مواد افزودنی و ترکیب پلاستیک با برخی مواد ممکن است اثر مخرب و اسیب زای پلاستیک را چند برابر کند.

همچنین بخوانید: بازیافت پلاستیک در ایران

چرا پلاستیک تجزیه نمی شود؟

پلاستیک ها نتیجه تشکیل یک زنجیره مولکولی هستند. مولکول پلیمر که تشکیل دهنده پلاستیک است یک مولکول بسیار طویل است که باعث می شود پلاستیک ها بسیار مستحکم باشند و تجزیه نشوند. پلاستیک ها به علت ترکیب مولکولی که دارند علاقه ای به شرکت در واکنش های شیمیایی با بقیه مواد ندارند و همین موضوع سبب می شود که پلاستیک ها تا سالیان سال در طبیعت باقی بمانند و تجزیه نشوند.

پاسخ انسان ها به پلاستیک به عنوان یک تهدید برای طبیعت، تولید پلاستیک های تجزیه پذیر بود. البته این نوع از پلاستیک ها همچنان رواج زیادی ندارند و البته، خیلی زود هم تجزیه نمی شوند و برای تجزیه این نوع پلاستیک ها نیز چند سال زمان لازم است. ولی به هر حال میزان اسیبی که این نوع از پلاستیک ها به زمین وارد می کنند بسیار کم تر از اسیب پلاستیک های فعلی است.

تجزیه ظروف پلاستیکی در زمین چند سال طول می کشد

تجزیه ظروف پلاستیکی در زمین چند سال طول می کشد

با جدا کردن زباله های بازیافتی و غیر بازیافتی از یک دیگر می توانیم تا حد زیادی به بهبود وضعیت محیط زیست خود کمک کنیم.

همچنین بخوانید: تاثیر مخرب پلاستیک بر طبیعت

برای درک بهتر مدت زمان تجزیه پلاستیک در طبیعت، به زمان تجزیه سایر زباله های رایج توجه کنید:

کاغذ: سه ماه

پوست میوه: شش ماه

روزنامه: یک سال

فیلتر سیگار: دو سال

ادامس: پنج سال

قوطی نوشابه: ده تا صد سال

پلاستیک: صد تا هزار سال

 

چرا مواد پلاستیکی مدت زمان زیادی در طبیعت باقی می مانند؟

باتوجه به توضیحات بالا متوجه شدید هر زباله ای در مدت زمانی تجزیه میشوند، تجزیه نشدن پلاستیک ها در مدت زمان زیاد به علت ساختار شیمیایی پلاستیک، تاثیری مخرب و طولانی مدت به همراه دارد

چرا که پلاستیک به ذرات کوچک تبدیل و وارد خاک و بافت حیوانی و در نهایت چرخه غذایی انسان میشود همین امر باعث میشود که در مدت زمانی طولانی  مشکلاتی برای سلامت انسان ها ایجاد میکند.

 

تجزیه شیشه چند سال طول میکشد؟

مدت زمان مورد نیاز برای تجزیه شیشه در طبیعت تقریبا 4000 سال است.  روزانه تعداد بسیار زیادی زباله توسط انسان ایجاد میشود  قسمتی  از این زباله ها ظروف شیشه ای و پلاستیکی میباشد. مدت زمان لازم برای تجزیه شیشه در طبیعت 4000 سال وبرای پلاستیک 100 تا 1000 سال میباشد .

 

جمع بندی:

پلاستیک جزء موادی است که بیش ترین ماندگاری را در طبیعت دارد بدون آن که تجزیه شود و این به معنی اسیب بیش تری است که به محیط زیست وارد می کند. برای جلوگیری از تخریب طبیعت و زمین، بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم اولا صرفه جویی در مصرف پلاستیک و دوما کمک به بازیافت است.

سخن پایانی

امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت کافی را برده باشید، در آخر هم در بخش زیر می توانید از طریق لینک های درج شده از سایر محصولات موجود در پلاستیک فروشی آنلاین دیدن فرمایید.

با مراجعه به هر صفحه می توانید مشخصات محصول مربوطه را رویت کنید، و جهت استعلام قیمت محصول مورد نظر خود با ما تماس بگیرید.

 

لیوان اوشن

لیوان تایلندی

قیمت ماگ

لیوان پلاستیکی

خرید انواع سبد در فروشگاه کریمی پلاستیک :

سبد پلاستیکی

سبد پیک نیک

سبد حصیری

سبد لباس ارزان

سبد مسافرتی

مشاهده برند های مختلف :

محصولات بازن

محصولات کارن پلاستیک

محصولات گودبین

محصولات وینتج

هوم کت

مشاهده ظروف و اساس ضروری آشپزخانه :

سطل زباله

بانکه پلاستیکی

بانکه

سرویس مسافرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *